کد خبر: ۱۸۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان:
زنجان-مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از تهیه بانک اطلاعاتی ماشین‌آلات معادن  مورد استفاده در زمان حوادث و بحران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صفی‌الله کرامتی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی هفته گذشته بارش برف و باران در استان زنجان نوید فصلی پربارش را داد، گفت: در حوادثی که قبلاً بود، غافلگیری را داشتیم، اما امسال اینطور نبود، البته از شهروندان نیز انتظار داریم که در زمان‌های بارش برف از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه هر حضور شهروندان و هر سفر هزینه و کار را برای مسئولان ایجاد خواهد کرد، افزود: البته شهرداری و سایر ارگان‌ها در این زمینه آمادگی لازم را دارند و امیدواریم مشکلی پیش نیاید.

کرامتی با اشاره به افزایش ماشین‌های سنگین راهداری افزود: قطعاً این ماشین‌های پیشرو تاثیر بسزایی در گردش محورها و مواقع بحران و بسته شدن جاده‌ها خواهد داشت، هر چند امیدواریم آن اتفاق رخ ندهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به افزایش ماشین آلات سنگین راهداری گفت: قطعاً این ماشین آلات سنگین و ماشین‌های آلات پیشرو امداد رسانی در زمستان تاثیر بسزایی در گردش محورها و مواقع بحران و بسته شدن جاده‌ها خواهد داشت.

کرامتی تصریح کرد: برای تمامی ماشین آلات معادن بانک اطلاعاتی تشکیل شده است تا در صورت نیاز و بحران از آنها در محورها استفاده شود، همچنین ارتش نیز در رزمایش اخیر تیپ ۲۱۶ اعلام آمادگی لازم خود را را جهت تسهیل خدمات رسانی در زمان بحران کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با ااشره به وجود برخی مشکلات در حوزه بحران و حوادث، گفت: ما امسال هم همان تجهیزات را داریم و امسال نیز بانک اطلاعاتی ماشین آلات تشکیل شده است تا در صورت نیاز از آنها در محورها استفاده شود.

کرامتی با بیان اینکه نیازمند تجهیز و به روزرسانی ماشین آلات شهرداری زنجان هستیم، گفت: مشکلات در شهرداری‌ها کتمان‌ناپذیر است، هرچند در آتش‌نشانی زنجان با مدیریتی که است، امکانات خوبی ایجاد شده است.

آماده باش ۷۲۱ دستگاه ماشین آلات برای عملیات زمستانی در زنجان

مدیریت خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: بیش از ۷۲۱ دستگاه ماشین آلات شهرداری زنجان برای اجرای عملیات زمستانی آماده‌سازی شده است.

سجاد خان مرادی با بیان اینکه هر ساله ستاد عملیات زمستانی شهرداری از ابتدای آذر تا پایان فروردین ادامه دارد، اظهارکرد: امسال نیز شهرداری زنجان با ۷۲۱ دستگاه ماشین آلات، از امروز برای عملیات زمستانی در سطح شهر فعال شده‌اند.

وی تصریح کرد: در همین راستا افزون بر ۷۵۰ نیروی کارگری در حوزه خدمات شهری و ۴۰۰ نفر در حوزه فضای سبز شهرداری نیز با توجه به سطح و میزان بارش در شهر بکارگیری می‌شوند.

مدیریت خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه همه ساله باتوجه به گسترش مناطق شهری تعداد ماشین آلات نیز افزایش پیدا می‌کند، افزود: در شهر زنجان امسال با اینکه افزایش مناطق و همچنین افزایش محدوده شهری نداشتیم، تعداد ماشین آلات ۱۰ درصد بیشتر از سال گدشته است که صرفاً برای خدمات رسانی بهتر افزایش یافته است.

خان مرادی با اشاره به اینکه جهت جلوگیری از تخریب آسفالت و مشکلات زیست محیطی که نمک ایجاد می‌کند و در اثر شستشو باعث از بین رفتن فضای سبز می‌شود تهدیداتی در این خصوص شده است، اظهار داشت: با تصمیم شهردار هرساله ۱۰ الی ۱۵ درصد میران نمک را کاهش می‌دهیم وهمکاران نیز تا حد امکان از پاشیدن نمک در معابر جلوگیری میکنند مگر در محلات حساس مثل بزرگراه ها و سایر نقاط به صورت پایروبی سنتی انجام شود.

وی گفت: هم‌اینک پنج هزار و ۲۵۰ تن نمک و ۱۰ هزار تن ماسه در انبارهای مناطق شهرداری این شهر ذخیره شده تا در مواقع نیاز برای یخ‌زدایی از سطح معابر از آن استفاده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار